Już od wielu lat obserwujemy, że sprzedaż internetowa cieszy się rosnącą popularnością. E-commerce stanowi bardzo wygodną formę dla obu stron – sprzedawców i kupujących. E-biznes oznacza, że nie musisz wynajmować lokalu, aby prowadzić sklep. Odchodzi także konieczność zatrudniania sprzedawców. Zainteresowani Twoją ofertą mogą dokonywać zakupów praktycznie przez całą dobę. Robienie zakupów w ten sposób jest bardzo proste i wygodne – klient może przeglądać dostępne produkty, wybierać je, kupować, a następnie płacić, w efekcie czego powstaje gotowe podsumowanie umożliwiające szybką realizację złożonego zamówienia. Tutaj zaczyna się etap, w którym sprzedawca internetowy musi odpowiednio zapakować zakupiony towar. Ważne jest, aby opakowanie było nie tylko estetyczne, ale przede wszystkim powinno być wysokiej jakości, aby towar mógł bezpiecznie dotrzeć do odbiorcy. Sprawdź, jakie kartony do wysyłek e-commerce sprawdzą się najlepiej!
Zadbaj o odpowiednie pierwsze wrażenie
Zanim podpowiemy, na co powinieneś zwrócić uwagę, zanim wybierzesz kartony dla e-commerce, to chcielibyśmy jeszcze raz wytłumaczyć Ci, dlaczego odpowiednie opakowanie towaru sprzedawanego za pośrednictwem sklepu internetowego jest tak ważne. Podczas zakupów stacjonarnych możliwa jest rozmowa z klientem twarzą w twarz, uścisk dłoni, uśmiech, czy chociażby widoczne są wszelkie emocje. Niestety to wszystko jest niemożliwe, kiedy prowadzisz e-biznes.
Dlatego powinieneś jak najlepiej zadbać o to, aby okazać szacunek swojemu klientowi poprzez m.in. jak najlepsze zapakowanie towaru. To nie jest tylko karton. To element, który może mieć ogromny wpływ na sprzedaż produktów. Dbając o odpowiednie opakowania, zwiększasz szansę na to, że klient ponownie skorzysta z Twoich usług. Pamiętaj, że karton, w którym wysyłasz swoje produkty to jakby wizytówka Twojego sklepu. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziesz szeroki wybór kartonów, które pozwolą zaprezentować Twój biznes z jak najlepszej strony. Koniecznie sprawdź!
Na co zwrócić uwagę, wybierając kartony do e-commerce?
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to koniecznie musisz mieć kilka rodzajów pudełek. Nie możesz dysponować jedynie jednym rodzajem. Chodzi tutaj o to, że jeśli rozmaity towar będzie lądował w jednym rodzaju pudełek, to nie będzie odpowiednio zabezpieczony. Inną kwestią jest wygląd – nie będzie to wyglądało estetycznie. Czasami takie rozwiązanie może okazać się też nieopłacalne – gdy np. pakujesz mały przedmiot w duży karton, który kosztuje więcej, a dodatkowo musisz zapłacić więcej za spory gabaryt przy przesyłce. Musisz mieć kartony do wysyłki przynajmniej w kilku rozmiarach. Podpowiadamy, jak wybrać odpowiednie kartony!
Rozmiar kartonu
Wybierając rozmiar kartonów, zastanów się, jakiej wielkości produkty znajdują się w ofercie Twojego sklepu. Kup opakowania, które będą jak najbardziej dopasowane i tym samym płać mniej za wysyłkę i nie martw się o bezpieczeństwo produktu na czas transportu. Jeśli zastanawiasz się, jaki karton sprawdzi się w większości przypadków, to zapewne będzie to standardowe pudełko kwadratowe.
Rodzaj opakowania
Na rynku znajdziesz różne rodzaje opakowań do wysyłki, ale zdecydowanie najpopularniejsze są kartony klapowe. Możesz je wykorzystać do zapakowania różnego rodzaju produktów, a w naszym sklepie znajdziesz je w wielu rozmiarach. Innym równie często wybieranym rodzajem są kartony fasonowe – nie sprawiają żadnych problemów w składaniu i do tego zbędne są dodatkowe narzędzia czy artykuły.
Rodzaj tektury
Inną różnicą, jaką możesz znaleźć między pudełkami, jest liczba warstw tektury, z których zostały stworzone. Na rynku znajdziesz najczęściej wybierane kartony 3-warstwowe idealne do transportu małego i lekkiego towaru, a także kartony 5-warstwowe wyróżniające się większą trwałością i najlepsze do pakowania towaru o większych gabarytach.
Na co zwrócić uwagę, wybierając kartony do e-commerce?
Prowadzenie różnego rodzaju działalności związanej z wysyłką wiąże się nieodłącznie z wysyłaniem produktów. Niezależnie od tego, jakie to są towary, zawsze trzeba dbać o to, aby były one solidnie zabezpieczone przed zniszczeniem. Jeśli o to nie zadbasz, to niestety musisz nastawić się na częste zwroty od klientów. Wybór opakowania na paczkę nie jest prostym zadaniem, ale jeśli będziesz pamiętał o kilku zasadach, to powinno pójść Ci to całkiem sprawnie. Przede wszystkim podczas doboru opakowania na paczkę musisz unikać pustych miejsc. Chodzi tutaj o to, aby paczka była stabilna, a zawartość jak najlepiej zabezpieczona. Jak dobrać odpowiednie opakowanie wysyłkowe? Jakie opakowania najczęściej stosuje się w branży e-commerce? Sprawdź koniecznie!
Kartony z automatycznie zamykanym dnem
Coraz więcej osób przekonuje się do zamawiania różnych rzeczy przez internet. Klienci dużą uwagę zwracają na dwa czynniki: koszt i czas wysyłki. Jeśli Twój sklep internetowy cieszy się dużą popularnością i ludzie składają wiele zamówień, to zapewne zdajesz sobie sprawę, że każda sekunda jest na wagę złota. Gdy czujesz, że musisz zwiększyć wydajność pakowania, to dobrym pomysłem może być zakup kartonów z automatycznym dnem. Złożenie takiego opakowania jest banalnie proste: wystarczy, że ściśniesz z dwóch stron karton, a ten od razu przybierze odpowiedni kształt. Na rynku znajdziesz też kartony z paskami samoprzylepnymi, które cieszą się coraz większą popularnością. Wówczas wystarczy ścisnąć karton i zapakować do niego zawartość, a następnie odkleić zabezpieczenie z klapki i zamknąć opakowanie. Niepotrzebne są żadne taśmy czy folię.
Kartony 5-warstwowe
Innymi opakowaniami stosowanymi w branży e-commerce są kartony 5-warstwowe. Są najlepszym wyborem, gdy masz do spakowania towary szczególnie narażone na zniszczenie. Wyróżniają je dodatkowe warstwy tektury, które sprawiają, że opakowanie jeszcze lepiej chroni transportowany przedmiot – jest bowiem bardziej wytrzymałe i odporne na uszkodzenia czy zgniecenia. Są polecane szczególnie wtedy, gdy chcesz wysłać delikatne, czy bardzo ciężkie przedmioty. To może być najlepszy wybór do wysyłki np. szklanych naczyń, czy telewizorów.
Kartony o kompaktowych wymiarach
Możliwość dostawy do paczkomatu jest bardzo wygodna i korzysta z niej naprawdę wielu kupujących. Nie muszą oni martwić się, czy będą w domu, gdy kurier przyjedzie z paczką. Właściwie o dowolnej godzinie, nawet w nocy, mogą podejść do paczkomatu i odebrać zamówiony towar. Jeśli umożliwiasz kupującym wysyłkę do paczkomatu, to warto zadbać o to, abyś miał kartony w odpowiednim rozmiarze. W paczkomatach znajdują się skrytki w trzech rozmiarach, a gdy przekroczy się dozwolone wymiary, to zostaną pobrane dodatkowe opłaty. Kartony do paczkomatu są proste w składaniu. Dosłownie wystarczy kilka ruchów i gotowe. Tego typu kartony wybierają szczególnie marki premium, w połączeniu z papierem do pakowania, wyglądają naprawdę znakomicie.
Kartony fasonowe
Ostatnimi czasy niezwykle często wybierane są również kartony fasonowe. To doskonała propozycja, jeśli zależy Ci na tym, aby na opakowaniu znalazła się grafika związana z marką lub adres strony internetowej. Ten rodzaj kartonów do wysyłki jest lubiany, co wynika z tego, że nie trzeba używać taśmy, aby dodatkowo zabezpieczyć karton. Złożenie pudełka fasonowego nikomu nie powinno sprawić problemu. Kartony fasonowe wyglądają także estetycznie, a dodatkowo można wyłożyć środek bibułą pakową lub wełną drzewną. Jeśli chcesz, aby klient zapamiętał Twoją firmę, to warto włożyć do pudełka kartkę z podziękowaniami.
Kartony klapowe
Kartony klapowe zdecydowanie cieszą się największą popularnością. Ich produkcja nie jest droga, co przekłada się na to, że są też tanie w sprzedaży. Docenia się je również za wielofunkcyjność i funkcjonalność. Jeśli poszukujesz najbardziej ekonomicznego sposobu na różnego rodzaju pakowanie, czy przewożenie rozmaitych przedmiotów – małych i dużych, to świetnie sprawdzą się właśnie kartony klapowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przewozić w nich nawet sprzęt AGD! Nierzadko są wykorzystywane także przy przeprowadzkach. Równie dobrze sprawdzają się, gdy szukasz odpowiednich kartonów do przechowywania starych zabawek dziecka lub niepotrzebnych ubrań.
Gdzie kupić najlepsze kartony do pakowania?
Potrzebujesz karton do pakowania? W takim razie wiedz, że taki produkt możesz kupić w punkcie stacjonarnym (takim jak np. sklep papierniczy), bądź w sklepie wysyłkowym. Gdy zależy Ci na korzystnej cenie, to rozważ zamówienie kartonu u producenta. Jako producent opakowań kartonowych, możemy zaoferować Ci atrakcyjne rabaty nawet do -50% przy zamówieniach hurtowych.
Podczas zakupu kartonu do wysyłki skup się na tym, że ma on chronić dany produkt w taki sposób, by ten w nienaruszonym stanie dotarł do odbiorcy. Pamiętaj, że paczki często pokonują więcej niż kilka czy kilkanaście kilometrów. Długie trasy wcale nie są rzadkością, a to właśnie podczas nich jest największe ryzyko uszkodzenia produktu.
Biorąc pod uwagę powyższy fakt, na pewno warto rozważyć podjęcie współpracy z zaufanym dostawcą, który może zaproponować bardzo trwałe, estetyczne i solidnie wykonane pudełka do pakowania. Są one znacznie lepsze niż opakowania niskiej jakości – wybierając je, masz pewność, że nie wgniotą się podczas przenoszenia, zaś zamówiony towar dotrze do klienta w doskonałym stanie.
Gdy planujesz duże zakupy, to na pewno warto znaleźć producenta, który ma nie tylko kartony różnych rozmiarów w ofercie, ale także inne niezbędne produkty takie jak np. wypełnienie, szary papier, folia bąbelkowa, czy taśmy klejące niezbędne do odpowiednie zapakowania przesyłek. W ten sposób zaoszczędzisz mnóstwo czasu, a przede wszystkim będziesz miał pewność, że zakupione produkty są wysokiej jakości.