Paczka nie mieści się w paczkomacie – co dalej?

Stoisz przed paczkomatem, paczka w ręku, gotowa do wysyłki. Nagle uświadamiasz sobie, że Twoja przesyłka jest za duża i nie mieści się w żadnej ze skrytek. Co teraz? Taka sytuacja może być frustrująca, ale nie jesteś w niej sam – z tym problemem codziennie spotyka się wielu ludzi! W artykule tym, wyjaśnimy, co zrobić, gdy Twoja paczka nie pasuje do standardowych wymiarów paczkomatu. 

Jak sprawdzić, czy paczka nie jest za duża?

Aby uniknąć problemów związanych z niewłaściwym rozmiarem paczki do paczkomatów, kluczowe jest zrozumienie i dopasowanie wymiarów Twojej przesyłki do standardów oferowanych przez te urządzenia. Paczkomaty InPost, powszechnie używane w Polsce, oferują trzy główne gabaryty skrytek: A, B, i C. Znajomość tych wymiarów pozwoli Ci na lepsze przygotowanie paczki i uniknięcie rozczarowania przy próbie jej nadania.

Podczas przygotowywania przesyłki do wysyłki, zawsze zaleca się dokładne wymierzenie paczki przed zakupem etykiety. Użycie miarki krawieckiej może być tutaj bardzo pomocne. Upewnij się, że wymiary Twojej paczki mieszczą się w granicach wybranego gabarytu.

Jeżeli jesteś niepewny, czy Twoja paczka zmieści się do wybranej skrytki, zawsze lepiej jest zdecydować się na większy gabaryt. To zapobiegnie konieczności anulowania i ponownego generowania etykiety, oszczędzając Ci czas i potencjalny stres.

Pamiętaj, że odpowiedni dobór rozmiaru paczki to nie tylko kwestia jej zmieszczenia się w paczkomacie, ale także optymalizacja kosztów wysyłki. Nadmiernie duże opakowania mogą zwiększyć koszt przesyłki, podczas gdy zbyt małe mogą narażać zawartość na uszkodzenia. Dlatego wybór odpowiedniego rozmiaru opakowania jest tak istotny.

Paczka nie mieści się w skrytce Paczkomatu - co robić?

Gdy stoisz przed paczkomatem i zdajesz sobie sprawę, że Twoja paczka jest za duża, aby zmieścić się w skrytce, istnieje kilka kroków, które możesz podjąć, aby rozwiązać ten problem.

AdobeStock_497596102-min
1

Anulowanie i zmiana etykiety

Pierwszym krokiem jest anulowanie już zakupionej etykiety. Jeżeli wygenerowałeś etykietę przez usługę InPost Szybkie Nadanie, proces ten jest dość prosty. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz na stronie internetowej InPost, zgłosić anulację etykiety, a środki powinny zostać zwrócone na Twoje konto w ciągu 14 dni od daty anulowania. Po anulowaniu możesz wygenerować nową etykietę, tym razem z właściwymi wymiarami paczki.

2

Skorzystanie z usługi kurierskiej InPost (ponad gabaryt C)

Gdy Twoja paczka przekracza maksymalny gabaryt C dla paczkomatów (41 cm x 38 cm x 64 cm) i nie mieści się w żadnej skrytce, istnieje proste rozwiązanie. W takim przypadku możesz skorzystać z usługi kurierskiej dla paczek większych rozmiarów. Oto kroki, które powinieneś podjąć:

W przypadku, gdy problem z rozmiarem paczki wystąpi podczas próby nadania jej do paczkomatu przez kuriera, InPost zazwyczaj w ciągu 2 dni roboczych ustala alternatywną formę doręczenia. Najczęściej jest to doręczenie paczki bezpośrednio na adres w obrębie odpowiedniego oddziału.

3

Skorzystanie z pomocy obsługi klienta InPost

Jeśli napotykasz na trudności związane z rozmiarem paczki, skontaktowanie się z infolinią InPost może być szybkim sposobem na znalezienie rozwiązania. Pracownicy InPost mogą pomóc w anulowaniu nadania paczki i doradzić, jak najlepiej postąpić w danej sytuacji. sytuacjach, gdy paczka jest za duża na skrytkę paczkomatu, InPost może zaoferować bezpośrednią pomoc. Na przykład, jeśli już nadałeś przesyłkę, a ta nie mieści się w skrytce, firma kurierska może skontaktować się z Tobą, aby uzgodnić alternatywny sposób dostarczenia paczki. Dane kontaktowe znajdziesz na stronie: https://inpost.pl/pomoc-jaki-jest-kontakt-do-dzialu-obslugi-klienta 

Czy można zmienić gabaryt przy zwrocie paczki?

Zmiana gabarytu przy zwrocie paczki jest możliwa. W takiej sytuacji masz możliwość dostosowania gabarytu przesyłki podczas dokonywania zwrotu bezpośrednio przy paczkomacie. Na ekranie paczkomatu musisz rozpocząć procedurę zwrotu paczki, a sam system paczkomatu pokieruje już przez odpowiednie kroki, pozwalając na wybór innego gabarytu dla Twojej przesyłki. Jest to szczególnie przydatne, gdy oryginalne opakowanie jest uszkodzone lub przesyłka okazuje się większa niż zakładano. Korzystanie z aplikacji InPost może ułatwić proces. Aplikacja ta umożliwia dokładne dostosowanie wymiarów przesyłki i upraszcza cały proces zwrotu. 

Paczka nie mieści się w skrytce paczkomatu Orlen - co robić?

Jeśli korzystasz z automatu Orlen Paczka i Twoja paczka nie mieści się w wybranej skrytce, możesz wybrać opcję umieszczenia paczki w innej skrytce, tym razem większej. Orlen Paczka oferuje skrytki o różnych rozmiarach (S, M, L), co daje elastyczność w dopasowaniu do rozmiaru Twojej przesyłki. Za zmianę rozmiaru skrytki nie ponosisz dodatkowych kosztów. Alternatywnie, możesz skorzystać z innych opcji dostawy, dokładnie w podobny sposób, co w przypadku paczkomatów InPost. Oczywiście pamiętaj, że w przypadku problemów z przesyłką z paczkomatami Orlen, musisz się kontaktować z ekipą Orlen Paczka, dane znajdziesz na stronie: https://www.orlenpaczka.pl/kontakt/

Paczka nie mieści się w paczkomacie – co dalej? Podsumowanie

Kiedy Twoja paczka okazuje się za duża na paczkomat, pierwszym krokiem jest jej anulowanie i rozważenie alternatywnych opcji wysyłki. Możesz skorzystać z usług kurierskich lub zwrócić się o pomoc do obsługi klienta w celu znalezienia najlepszego rozwiązania. Warto również dokładnie sprawdzić i dostosować rozmiar paczki przed kolejnym nadaniem, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. Pamiętaj, że odpowiedni dobór opakowania jest kluczowy dla bezproblemowego procesu wysyłki. W naszym sklepie internetowym oferujemy szeroką gamę kartonów dopasowanych do wymiarów paczkomatów, co zapewni Ci wygodę i bezpieczeństwo Twoich przesyłek.